måndag 11 juni 2012

Sommarlovet närmar sig!

I dessa skolavslutningstider så har föräldrar fullt upp, det är klassfester med paket till fröknarna och picknikkorgar, inköp av examenskläder, medskick av diverse kläder, matsäckar, kassar ( för hemtagning av diverse alster)mm, mm. Det är då jag blir så imponerad av mina vänner som har flera barn, jag har ett och har fullt upp med att komma ihåg allt som ska med och göras. Jag tror att både barn och föräldrar längtar efter sommarlovet nu. Tyvärr så är det också en bidragande orsak till dåligt samvete, hur ska fyra veckors semester räcka till barnens hela skollov?! Det inser ju alla att det är en omöjlig ekvation. Men jag tror inte att barnen mår dåligt av att vara på fritids några veckor, då är det färre barn där ( vilket gör att de som är där får mer uppmärksamhet) och man har möjlighet att göra små utflykter. Ofta så har jag dåligt samvete för att jag inte kunde ge Axel en kärnfamilj utan att han får växa upp med skilda föräldrar, men ibland så finns det fördelar. Hans pappa och jag har möjlighet att dela upp sommarlovet så att Axel inte behöver vara så många dagar på fritids under sommarlovet.med glädje i rösten meddelade jag Axel att han bara skulle vara på fritids två veckor under hela lovet. Jag förväntade mig jublande glädje, men ack vad jag bedrog mig. Det är ju så roligt på fritids på sommaren så jag vill vara där var hans reaktion!?! Ja, ja, när vi väl är lediga så kommer han nog att glömma att han "bara" får vara två veckor på fritids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar